قیمت روز شکر ایرانی در بازار داخلی

آیا راهی را سراغ دارید که بتوان از طریق آن، از قیمت روز شکر باخبر شد؟ به نظر شما، قیمت شکر داخلی در بازار فروش بیشتر است یا شکر وارداتی؟ از نظر کیفیتی کدامیک نسبت به دیگری برتری دارد؟
می دانید که قند و شکر، از جمله پر مصرف ترین خوراکی هایی هستند که در جهان استفاده می شوند. به همین دلیل است که در تناژ بالا خرید و فروش شده و حتی صادرات و واردات می شوند.
درست است که ایران در بخش جنوبی کشور و قسمتی از شمال کشور، کشت، داشت و برداشت نیشکر را انجام می دهد، اما گاهی ممکن است نتواند به کمک این نیشکر های برداشتی، نیاز شکر بازار داخلی را تامین کند. به همین دلیل بایستی شرکت های بازرگانی با در نظر گرفتن تعرفه واردات شکر به ایران، شکر مرغوب و خوبی را از کشور هایی نظیر هند، برزیل و … به بازار داخلی روانه سازند.
در اینجا قرار است پیرامون قیمت روز شکر، قیمت شکر داخلی و مواردی از این قبیل صحبت شود. اگر شما هم خریدار شکر بوده و می خواهید به سادگی از قیمت روز شکر در بازار ایران باخبر شوید، پیشنهاد می شود ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

شکر داخلی یا شکر خارجی؟

برخی از مصرف کنندگان شکر، در پی این هستند تا پیرامون اینکه آیا شکر داخلی از کیفیت بالاتری برخوردار است یا شکر وارداتی، اطلاعاتی به دست آورند. در اینجا لازم است ذکر شود که شکر داخلی، از نیشکر های مرغوبی تولید شده و از نظر درجه کیفی، می تواند با شکر وارداتی تا حدودی رقابت کند. اما از طرفی هم نمی توان منکر کیفیت و مرغوبیت شکر وارداتی برزیلی شد. زیرا برزیل منبع اصلی تولید شکر در بازار جهانی می باشد و حتی به خاطر داشتن صادرات شکر به کشور های خارجی و همچنین فروش خوب در بازار جهانی، کیفیت شکر را در سطح عالی حفظ کرده و هیچگاه دیده نشده که شکر برزیلی، بی کیفیت و نامرغوب باشد.
بنابراین، می توان گفت که از نظر کیفیتی، فرق نمی کند شکر ایرانی را مصرف کنید یا شکر خارجی. البته طبیعی بودن، ارگانیک بودن، عدم وجود مواد شیمیایی در ساختار شکر و مسائلی از این دسته، حتماً باید در خرید شکر مد نظر قرار گیرد.
به نظر شما، قیمت روز شکر داخلی یا خارجی، متفاوت خواهد بود؟
برای پیدا کردن پاسخ این سوال، لازم است به ادامه مطلب مراجعه شود.

قیمت روز شکر داخلی

قیمت روز شکر داخلی و خارجی

یکی از دلایل اصلی که خریداران عمده شکر که کارخانه های تولیدی مواد غذایی هستند، تمایل دارند تا شکر وارداتی را از بازار داخلی خریداری کنند، قیمت پایین تر شکر خارجی در ایران می باشد.
متاسفانه، کارخانه های تولیدی شکر در ایران، قیمت بالایی برای محصولات خود در نظر گرفته اند و اگر قرار باشد که شکر وارداتی با شکر داخلی از نظر قیمت قیاس شوند، به راحتی می توان گفت که قیمت شکر داخلی، تا حدودی بالاتر از شکر وارداتی بوده و همین مسئله می تواند دلیل محکمی بر فروش شکر خارجی در بازار داخلی ایران باشد.
به هر حال، اگر واحد های تولیدی، قیمت روز شکر داخلی را تا حدودی کاهش دهند، می توانند فروش محصولات خود در بازار را افزایش داده و سبب شوند تا خریداران با قیمت مناسب تری، محصولات تولید داخلی را حمایت نمایند.
شما می توانید به کمک سایت هایی وابسته به صنف شکر و قند، از قیمت روز شکر ایرانی و خارجی در بازار داخلی ایران مطلع شده و برای خرید عمده، خرده و یا جزئی اقدام نمایید.
منبع: بازار قند و شکر ایران