قیمت روز شکر در بازار جهانی

آیا می دانید چگونه می توان از قیمت روز شکر در بازار داخلی ایران و بازار جهانی مطلع شد؟ به نظر شما، بهترین شکر موجود در بازار جهانی، محصول تولیدی کدام کشور است؟
یکی از شیرین کننده هایی که تقاضای بالایی در بازار جهانی دارد، شکر است. شکر علاوه بر اینکه خود به تنهایی، موارد استفاده گوناگونی دارد، مشتق های زیادی از آن به دست می آید که به قند، نبات و … می توان به عنوان مشتقات تهیه شده از شکر، اشاره کرد.
شکر گونه های مختلفی دارد. شکر رنگی، شکر طعم دار، شکر سفید، شکر قهوه ای و مواردی از این قبیل، همه و همه عصاره به دست آمده از نیشکر می باشند که بسیار هم پرکاربرد هستند.
اغلب کشور ها، تولید شکر را حال به صورت جزئی و یا عمده بر عهده دارند. برخی با شکر تولیدی خود، توانایی این را دارند که تنها تقاضای بازار داخلی شان را پاسخگو باشند و برخی دیگر، شکر تولیدی را به کشور های مختلف صادر می نمایند.
در ادامه، برخی از کشور های اصلی تولید کننده شکر در بازار جهانی، به علاقمندان معرفی خواهد شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بازار جهانی شکر

کشور های زیادی می توان نام برد که در صنعت تولید شکر نقش دارند، اما برخی از آن ها هستند که علاوه بر تناژ بالای تولید شکر و عرضه آن به بازار، به دلیل کیفیت بالایی که محصولاتشان دارند، در بازار جهانی شکر شناخته شده هستند.
کشور برزیل، از جمله قطب های اصلی تولید شکر در بازار جهانی می باشد و محصول تولیدی خود که شکر طبیعی و مرغوبی می باشد را به بازار کشور های مختلفی صادر می کند.
تا چند وقت پیش، ایران یکی از وارد کننده های اصلی شکر برزیلی به بازار داخلی بود و امروزه که تعرفه هایی برای واردات شکر برزیلی به بازار ایران در نظر گرفته شده است، عرضه کردن شکر برزیلی به بازار داخلی کار دشواری شده است.
زیرا کارخانه های ایرانی تولید کننده شکر، در پی این هستند تا با بالا بردن کیفیت شکر، زیاد کردن تناژ تولیدی، استفاده از مواد اولیه مرغوب، طبیعی و ارگانیک در تولید شکر، بهترین شکر سفید را به بازار عرضه کرده تا مصرف کننده ها از محصولات تولید داخلی استفاده کرده و حتی الامکان، شکر وارداتی را مصرف نکنند.

قیمت روز شکر

تعیین قیمت روز شکر

آیا می خواهید بدانید قیمت روز شکر بر چه اساسی تعیین می شود؟ به نظر شما، موضوعات و مسائلی که بر قیمت روز شکر تاثیرگذار است، قابل کنترل هست یا نه؟
قیمت شکر در بازار جهانی و بازار داخلی، مسئله ای می باشد که تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار می گیرد. از جمله این موضوعات، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تناژ تولیدی شکر در بازار جهانی که همان عرضه محسوب می شود.
  • میزان خرید و فروش شکر توسط مصرف کننده ها که منظور همان تقاضای شکر در بازار فروش است.
  • نوسانات قیمت، عرضه و تقاضای مرتبط با کالا هایی که از نظر اقتصادی، مکمل و یا جانشین شکر محسوب می گردد.
  • صادرات و واردات شکر در بازار جهانی که مسئله ای اصلی به شمار می رود.

و غیره.
کسانی که عمده فروش شکر هستند و یا مغازه و فروشگاه هایی دارند که عرضه مواد غذایی از قبیل قند و شکر را انجام می دهند، به منظور اینکه سود خوبی در طول روز داشته باشند و محصول را با قیمت مناسبی در اختیار خریداران قرار دهند، لازم است از طریق مراکز مرتبط با صنف شکر، از قیمت روز شکر مطلع شوند.
این روز ها، سایت های اینترنتی، یکی از ساده ترین راه هایی هستند که قیمت روز شکر را به صورت روزانه آپدیت کرده و افراد به کمک این سایت ها، می توانند از قیمت جهانی شکر در بازار روز مطلع شوند.
منبع: بازار قند و شکر ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.