مراکز فروش شکر استویا در ایران

ایران یکی از کشور هایی است که تعداد مراکز فروش شکر جدیدی به نام استویا در آن رو به افزایش است. آیا می دانید کدامیک از کارخانه های تولیدی، شکر استویا را با قیمت و کیفیت مناسب به بازار عرضه می کنند؟
قند و شکر استویا محصول جدیدی است که از اواخر دهه ی 80 تا اوایل دهه ی 90 وارد بازار های ایران گشته است. اما نکته جالب توجه این است که این بار متخصصین ما توانسته اند گیاه استویا را در ایران کشت نمایند و قند و شکر طبیعی را از عصاره ی آن فرآوری کرده و بعنوان یک تولید ملی به بازار عرضه نمایند. سابقه ی مصرف قند و شکر استویا در کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی همچون چین و ژاپن به چندین دهه پیش می گردد. اما مصرف این محصول چند سالی است که در ایران مشاهده می شود. استقبال مردم از مراکز فروش این محصول در شهر های مختلف ایران رو به افزایش است.

شکر استویا و ویژگی های آن

اگر در موتور های جستجویی نظیر گوگل، کلمه استویا را سرچ کنید، عکس برگ سبزی را به شما نشان خواهد داد که این همان گیاه استویا است.
گیاه استویا همانند چغندرقند و نیشکر که دارای عصاره شیرین مزه ای هستند، درون خود ماده شیرینی دارد که قوی بودن مزه آن، ممکن است حتی تا 300 برابر شکر های معمولی که از نیشکر و چغندرقند به دست می آید، باشد.
اگر قرار باشد که شکر سفید معمولی را با شکر استویا مقایسه کرد، باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • شکر استویا کالری ندارد. در صورتیکه شکر سفید در هر 100 گرمش، حدود 400 کالری نهفته است.
  • شکر استویا قند مضر ندارد. در حالیکه شکر های معمولی، دارای میزان قابل توجهی قند و ساکارز خواهد بود.
  • شکر استویا کاملاً طبیعی است. اما در خط تولید شکر های معمولی، تاحدودی مواد شیمیایی و افزودنی ها نقش داشته اند.

و غیره.
مواردی که در بالا ذکر شد، همان ویژگی های شکر استویا می باشد که به تازگی در بازار فروش ایران هم قابل خریداری خواهد بود.
اگر می خواهید بیشتر در خصوص خواص شکر استویا بدانید، بهتر است موارد زیر را مطالعه نمایید:

  1. تنظیم قند خون در بدن افراد سالم و همچنین کسانیکه به قند خون بالا درچارند.
  2. مصرف شکر استویا سبب جلوگیری از اشتهای زیاد شده و همچنین کالری سوزی و در نتیجه، کاهش وزن را سبب خواهد شد.
  3. جلوگیری از بیماری هایی که توسط میکروارگانیزم ها به وجود می آیند.
  4. ساده تر کردن هضم غذا، یکی دیگر از خواص شکر استویا می باشد.
  5. کمک کردن به شادابی پوست، جوانسازی و …، فواید مصرف شکر استویا و جایگزین کردن آن به جای شکر سفید خواهد بود.

و … .

شکر استویا

فروش شکر استویا در ایران

همانطور که گفته شد، شکر استویا کمتر از یک دهه است که به بازار ایران راه پیدا کرده و خوشبختانه امروزه، دیگر نیازی نیست تا گیاه استویا از کشور های اروپایی و یا آسیایی به بازار ایران وارد شود تا تولید شکر استویا صورت پذیرد. بلکه زمین های کشاورزی و زراعی زیادی، زیر کشت گیاه استویا و یا شکر برگ رفته و این میزان تولید می تواند نیاز بازار داخلی را به راحتی پاسخگو باشد.
کارخانه های زیادی را می توان نام برد که هر یک به کمک استویا، شکر را تولید می کنند و به همین منظور، بر روی بسته بندی شکر های تولیدی واحد صنعتی خود، شکر با عصاره استویا را اعلام می دارند.
اگر به آمار بیماری هایی نظیر دیابت و یا حتی اضافه وزن در ایران توجه کنید، می بینید که متاسفانه درصد وجود این بیماری ها به صورت سالانه رو به افزایش است. به همین دلیل بایستی شکر استویا جایگزین شکر سفید شود تا این درصد ها کاهش پیدا کرده و مردم ایران، سلامت از دست رفته خود را بازگردانند.
مراکز فروش شکر در ایران، برخی شکر استویا را دارا می باشند. شما باید توجه داشته باشید که از کدام برند، شکر استویا را خریداری می کنید. زیرا ممکن است برخی از کارخانه های تولیدی، محصولاتی چندان باکیفیت و مرغوب تولید نکرده و آن را با قیمت بالایی در بازار به فروش بگذارند.
از جمله تولید کنندگان شکر استویا که با تاسیس نمایندگی فروش در سراسر کشور و یا در اختیار قرار دادن شکر استویا به صورت عمده به مراکز فروش شکر استویا، توانسته اند در بازار شناخته شوند، می توان به کارخانه تولیدی کامور و … اشاره کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.