تراکتور اسباب بازی پلاستیکی با انرژی خورشیدی کار می کند!

اسباب بازی های حسی – آنها چه هستند و کدام یک ارزش انتخاب را دارد؟

اگر به دنبال یک اسباب بازی جالب و در عین حال هوشمند برای یک کودک کوچک هستید، ارزش آن را دارد که یک اسباب بازی حسی در نظر بگیرید.

اگر به درستی انتخاب شود، به رشد بینایی، شنوایی، تعادل و سایر حواس کودک ما کمک می کند.

هنگام انتخاب تراکتور اسباب بازی پلاستیکی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در اینجا همه چیزهایی است که باید قبل از خرید یک اسباب بازی حسی بدانید.

اسباب بازی های حسی چیست؟

اسباب بازی های حسی اسباب بازی هایی هستند که برای تحریک رشد جسمی و ذهنی کودک طراحی شده اند.

اسباب بازی

آنها روی حواس مختلف کار می کنند: بینایی، لامسه، شنوایی، بویایی، حتی چشایی.

آنها می توانند بافت های جالبی داشته باشند (مواد خاصی برای تولید آنها استفاده می شود)، اغلب آنها همچنین دارای رنگ هایی هستند که به طور تصادفی انتخاب شده اند، حاوی عناصر درخشان یا براق هستند.

صداهای جالبی تولید می کنند، همچنین می توانند بو کنند، و به دلیل اینکه کوچکترین بچه ها اغلب در مورد دنیا با گذاشتن همه چیز تو دهنشون، اتفاقاً ذائقه هم دارن! اسباب‌بازی‌های حسی نه تنها بازی‌ها را جذاب‌تر می‌کنند، بلکه کودکان کنجکاو را قادر می‌سازند تا جهان را به روشی قابل دسترس کشف کنند.

اسباب بازی های حسی می توانند بر لمس، شنوایی یا بینایی کودک ما تأثیر بگذارند.

مکعب های حسی یا کتاب های ساخته شده از مواد با بافت منحصر به فرد، به عنوان مثال، خشن، کرکی، صاف، لغزنده یا نرم، با دندانه های پلاستیکی با نوک، آینه های ایمن یا عناصر براق، نمونه هایی از اسباب بازی هایی هستند که با لمس تعامل دارند.

ایده آل برای کوچکترین کودکان. برای بزرگترها، توده های پلاستیکی مختلفی وجود دارد: خمیر بازی، پلاستیلین، رس مدل سازی یا فوم و اسکویشی.

اگر چنین اسباب‌بازی علاوه بر خش‌خش، جیرجیر یا جغجغه‌ها بپرد، ما شنوایی فرزندمان را نیز درگیر می‌کنیم.

پس ارزش آن را دارد که یک اسباب بازی حاوی جغجغه و جعبه موسیقی به کودک خود بدهید و در مورد کودکان بزرگتر می توانیم روی آلات موسیقی ساده مانند طبل، تنبور یا زنگ شرط بندی کنیم.

اسباب‌بازی‌هایی با رنگ‌های متضاد و پروژکتورهای نوری که برای مثال ستاره‌هایی را روی دیوار اتاق کودک نمایش می‌دهند، با در نظر گرفتن بینایی نوزادان ساخته شده‌اند.