دستگاه روغن گیر خانگی اویلی مصرف روغن در آشپزخانه را کاهش می دهد

امروزه با پیشرفت صنعت کار برای همگی راحت شده و حتی در خانه بادستگاه روغن گیر خانگی اویلی می توان کار را راحت انجام داد و در خانه با این محصول روغن گرفت و کار را راحت تر انجام داد.

با این حال، استاندارد امروز به طور کلی یک سیستم هشدار را برای سیستم های جدید تجویز می کند.

این سیستم هشدار شامل یک واحد کنترل و دو کاوشگر، یک کاوشگر برای گیرکردن (به ارتفاع بالا) و یک پروب برای اندازه گیری ضخامت لایه روغن است.

پیام هشدار از طریق یک لامپ و یک زنگ هشدار خروجی می شود. تمام قطعات سیستم که در جداکننده ثابت می شوند باید ضد انفجار بوده و دارای تاییدیه ATEX باشند.

سیستم باید بتواند مایع سبکی را که در صورت بروز حادثه رخ می دهد، نگه دارد.

دستگاه

یک سیستم جداکننده در یک سیستم به اصطلاح “S-B-K-P” به بالاترین عملکرد تمیز کردن دست می یابد. ترکیبی با جداکننده ادغام با جداکننده بنزین بالادست.

“جداکننده روغن API” جداکننده ای است که به ویژه برای جریان های فاضلاب بزرگ مناسب است.

دستگاهی است که برای جداسازی مقادیر زیادی روغن و مواد جامد محلول از فاضلاب کارخانه‌های (پتروشیمیایی) و سایر کارخانه‌های صنعتی در نظر گرفته شده است.

یک شفت نمونه برداری باید در پشت واحد جداکننده ارائه شود. امروزه دستگاه های نمونه برداری به شکل شیلنگ مکنده دیگر مجاز نیستند.

شفت نمونه‌برداری شبیه به شفت فاضلاب است، اما دارای ریزش در کانال است که امکان گرفتن نمونه‌ای نماینده از “جریان فاضلاب جاری” با یک بطری نمونه‌برداری استاندارد را ممکن می‌سازد.

علاوه بر این، سیستم جداکننده باید بالاتر از پایین ترین نقطه ورودی باشد. اگر اینطور نیست، باید با مشورت اداره آب پایین سیستم هشدار نصب شود.

لجن گیر حوضی است که اندازه آن در استاندارد مشخص شده است. حداقل حجم 600 لیتر است.

اندازه های معمولی 650 لیتر (تا NS 3)، 2500 لیتر (از NS 3) و 5000 لیتر است. امروزه لجن گیر باید دارای روکش، روکش بسته و صفحه بافل در ورودی باشد تا آب لجن گیر آرام شود و لجن ته نشین شود.

برای جلوگیری از خروج کنترل نشده روغن ها از خروجی جداکننده (در صورت رسیدن به مقدار بسیار زیاد روغن جدا شده)، لازم است شناور در جداکننده، خروجی جداکننده را قبل از رسیدن به این مقدار مشخص روغن جدا شده به صورت مکانیکی ببندد.

به این اتوماتیسم خود بسته شدن می گویند. شناور به چگالی مایعات سبک مورد انتظار کاهش می یابد (به عنوان مثال 0.85 g/cm³). جداکننده های قدیمی بنزین بدون این دستگاه امروز دیگر مجاز نیستند.