زیتون اسلایس بانیان روند چروک پوستی در بانوان را از بین می برد

در واقع باید اینگونه گفت زیتون اسلایس بانیان و روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیراشباع هستند. چربی های تک غیراشباع کلسترول ندارند.

بنابراین روغن زیتون نه تنها سطح کلسترول خون را افزایش نمی دهد که سایر روغن های جامد انجام می دهند، بلکه سطح آن را عادی و تثبیت می کند.
علاوه بر این، روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب امگا 6 (لینولئیک اسید) است که برای عملکرد سالم بدن انسان ضروری است.

به عنوان مثال، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که همه کشورهایی که سطح بالایی از بیماری های سیستم قلبی عروقی و دیابت دارند از روغن های حاوی حداقل 30٪ اسیدهای چرب امگا 6 (لینولئیک اسید) در غذای خود استفاده کنند که حتی واضح تر است.

مطالعات پزشکی نشان داده است افرادی که به مدت 1 هفته هر روز 25 میلی لیتر – یعنی حدود 2 قاشق غذاخوری – روغن زیتون طبیعی مصرف می کردند، سطح کلسترول کم چگالی (به اصطلاح کلسترول بد) کاهش و سطح خون افزایش یافت.

زیتون

آنتی اکسیدان ها به نوبه خود برای خون بسیار مهم هستند، زیرا آنها اثر مخرب به اصطلاح “رادیکال های آزاد” را خنثی و فلج می کنند، مواد مضری که سلول های بدن انسان را از بین می برند.

مشاهدات طولانی مدت و جامع ثابت کرده است که مصرف روغن زیتون به طور طبیعی سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و وسیله ای ضروری برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است.

روغن زیتون 98 درصد جذب بدن می شود و اثر درمانی دارد. مفیدترین روغن اولین روغن فشرده سرد است. اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در روغن (استئاریک، اولئیک، پالمیتیک) می توانند سطح کلسترول را کاهش داده و روند پیری را کاهش دهند.

جای تعجب نیست که زیتون و روغن زیتون یکی از عناصر اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای هستند. به گفته محققان، ترکیب آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم، روغن زیتون را به یک عامل ضد سرطان برای تومورهای سینه، روده بزرگ و پوست تبدیل می کند.

استفاده از روغن زیتون باعث بهبود عملکرد مجاری صفراوی، رفع یبوست و ترمیم مخاط معده می شود. روغن زیتون را می توان با موفقیت با سوختگی، ساییدگی، کبودی و نیش حشرات روغن کاری کرد.