سنگ آهن جیرفت اشعه را از معادن دور می کند

در گذشته سنگ آهن جیرفت با خواص مطلوب در کوره بلند مستقیماً از طریق تولید در معادن تامین می شد.

با این حال، افزایش سریع نیاز به آهن در صنعت و کاهش تدریجی سنگ معدنی که می‌توان مستقیماً در کوره بلند بارگیری کرد، ارزیابی سنگ‌های با عیار پایین را ضروری کرد.

آهن و فولاد که پرکاربردترین فلزات هستند در هر جنبه ای از زندگی روزمره ما ظاهر می شوند. با این حال، مشخص است که مردم بسیار دیرتر از طلا، مس و برنز شروع به استفاده از آهن کردند. امروزه آهن ماده اولیه اولیه صنعت را تشکیل می دهد و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می کند.

سنگ معدنی است که به طور طبیعی از معدن استخراج شده و تحت هیچ گونه فرآوری قرار نگرفته است. سنگ معدنی به اندازه 10-150 میلی متر است که پس از خرد شدن و الک شدن جدا می شود.

سنگ

کانسنگ پودری: سنگ معدنی بین 0 تا 10 میلی متر است.سنگ معدنی تف جوشی شده: سنگی است بین 0.15-6.35 میلی متر، با الک حداکثر 10 درصد زیر 0.15 میلی متر و حداکثر 5 درصد روی الک 6.35 میلی متر.

گلوله: به شکل کنسانتره سنگ معدنی است که به منظور غنی‌سازی به اندازه معینی آسیاب شده و در اندازه‌های غیر قابل تف جوشی، آگلومره و اندازه‌گیری بین 4 تا 16 میلی‌متر، به حدی رسیده است که می‌توان از آن استفاده کرد. یک کوره بلند با عملیات حرارتی خاص.

سنگ معدنی تغلیظ شده زینتر شده: سنگ معدنی غنی شده به ابعاد 25-2 میلی متر است.سنگ معدن کالیبره شده: در اندازه 10-30 میلی متر.

سرب به ندرت در سنگ آهن یافت می شود. به چدن منتقل نمی شود، اما بر آجر نسوز تأثیر منفی می گذارد.

تیتانیوم: تیتانیوم در سنگ آهن به صورت ایلمنیت FeTiO2 و روتیل TiO2 یافت می شود. اگر میانگین TiO2 در سنگ معدن کمتر از 1 درصد باشد، این سنگ معدنی را می توان بدون مشکل در کوره بلند استفاده کرد.

آرسنیک: نسبت آرسنیک اضافی باعث افزایش شکنندگی سرد فولاد و کاهش جوش پذیری می شود. در فولاد معمولی 0.15-0.25 درصد آرسنیک و 0.05-0.10 درصد آرسنیک در کوئنچینگ حد قابل قبول است.

مس: اگر نسبت مس از 0.3-0.4 درصد بیشتر شود در هنگام نورد و شکل دهی فولاد، آلیاژی غنی از مس با نقطه ذوب پایین بر روی سطح فولاد تشکیل می شود و این آلیاژ از مرزهای نورد عبور کرده و ایجاد می کند.