شکر سرخ خمیری نیشکر پودری

شکر سرخ خمیری با نام طبرزد نیز معرفی می‌شود. نوع طبیعی شکر است که به شکل سنتی و کاملا طبیعی آن را تهیه می‌کنند. البته امروزه بیشتر شکر سفید یا حتی شکر قهوه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که بهتر است برای دریافت فواید بیشتر، شکر سرخ را جایگزین کرد . شکر سرخ تهیه شده از نیشکر که شیرینی آن طبیعی بوده است.

از پیشرفت دیابت جلوگیری می کند. چون شکر سفید (شکر موجود در بازار) در طب سنتی برای بیمار ممنوع است ، نبات قهوه ای نیشکر و شکر سرخ جایگزین بسیار خوبی برای آن می باشد که آن را به صورت حب های کوچک در می آورند و همراه چای طبیعی استفاده می کنند.

شکر سرخ ارزش غذای بیشتری نسبت به شکر سفید و شکر قهوه‌ای دارد. اما این موضوع دلیل نمی‌شود تا از آسیب‌هایی که قند موجود در آن به بدن می‌رساند چشم پوشی کرد. همواره برای حفظ سلامت بدن مقدار متعادل انواع مواد غذایی را باید مصرف کرد.

شکر سرخ خمیری نیشکر پودری

فروش شکر سرخ

ابتدا لازم است قبل از خریداری شکر سرخ به این موارد توجه شود شکر سرخ چگونه به دست می‌آید؟

در برخی از موارد تفاوتی بین شکر سرخ و شکر قهوه‌ای بیان نمی‌شود. اما این دو نوع کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. این را باید در نظر داشت که شکر قهوه‌ای در کارخانه‌ها به روش مدرن تهیه می‌شود و به آن ملاس افزوده می‌شود اما شکر سرخ کاملا به روش سنتی به دست می‌آید. انواع شکر شامل شکر سفید، شکر قهوه‌ای و شکر سرخ می‌شود.

در تهیه هر سه مورد از نیشکر استفاده می‌شود. زمانی که نیشکر کاملا قند داخل خود ذخیره می‌کند و آماده برای آبگیری می‌شود، آنها را برداشت می‌کنند تا با حذف برگ‌ها آنرا آماده برای تهیه شکر کنند. بعد از این مرحله نی‌شکر را با دستگاه آبگیری می‌کنند و عصاره حاصل را در دیگ‌های مسی می‌جوشانند تا به غلظت مورد نظر برسد.

البته در این مدت کاملا نیاز به رسیدگی و هم زدن وجود دارد تا به اصطلاح سر نرود یا ته نگیرد. گاهی هم لازم است کف یا تفاله‌هایی که روی آن جمع می‌شوند را خارج کرد بعد از آنکه به غلظت مورد نظر رسید، ترکیبی مانند حلوا ایجاد خواهد شد. این تخمیر عطر، رنگ و بوی منحصر به فردی خواهد داشت. مدت زمانی فرصت می‌دهند تا کاملا سرد شود بعد از اینکه سرد شد، تقریبا سفت می‌شود و شکر سرخ آماده است. فقط آنرا به قطعات کوچکتر تقسیم می‌کنند تا بتوان راحت‌تر مصرف کرد.

فروش شکر سرخ

طبع شکر سرخ چیست؟

یکی از نکاتی که مصرف این ماده خوراکی شیرین را محبوب کرده است، به طبع آن مربوط می‌شود. شکر سرخ طبع گرم و تر دارد که برای رفع عوارض سردی بسیار موثر است.

شکر سرخ چه فوایدی دارد؟

خواص شکر سرخ ناشی از وجود ملاس در ترکیبات آن است. علاوه بر این موضوع به دلیل اینکه در تهیه شکر سرخ روش سنتی به کار می‌رود و به آن هیچ ماده افزودنی اضافه نمی‌شود، کاملا ارگانیک است و اگر متعادل مصرف شود آسیبی به بدن نمی‌رساند دلیل روند طبیعی تهیه این نوع شکر، مقدار فیبر موجود در آن حفظ می‌شود. علاوه بر فیبر و وجود ملاس در آن، آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده‌ای را نیز به بدن می‌رساند

1. شکر سرخ برای پاکسازی خون

به دلیل مواد معدنی که در این نوع شکر وجود دارد، از آن به عنوان راهکاری برای تصفیه و پاکسازی خون می‌توان استفاده کرد. اما به دلیل شکر زیاد نباید مصرف متعادل آنرا از یاد برد

2. شکر سرخ؛ ملین طبیعی

یکی از بدترین اختلالات گوارشی که وجود دارد، یبوست است. برای درمان اغلب راهکارهای طبیعی توصیه می‌شوند که یکی از آنها مصرف مقداری شکر سرخ است. البته این موضوع به دلیل فیبر و ملاس موجود در آن تاثیرگذار است.

3. مصرف شکر سرخ برای سرد مزاجان

از دیگر نکاتی که برای این ماده خوراکی شیرین وجود دارد، طبع گرم و تر آن است. در مواردی که سردی یا بلغم بر بدن غالب شود، می‌توان از شکر سرخ برای رفع آن بهره گرفت. به ویژه برای کودکان، ترکیبی از شکر سرخ و آب می‌تواند تاثیر به سزایی در بهبودی سردی آنها داشته باشد

و بسیاری از دیگر فواید این شکر…

موارد کاربرد شکر سرخ :

  • تهیه انواع شربت
  • جایگزین شیره برای تهیه سکنجبین
  • به صورت حبه‌ای آنرا می‌توان جایگزین قند کرد
  • تهیه مربا و کمپوت با شکر سرخ
  • پخت حلوا
  • جایگزین شکر سفید در تهیه تمام مواد خوراکی

مضرات شکر سرخ چیست؟

یکی از برجسته‌ترین مضراتی که با شنیدن نام شکر به گوش می‌خورد، تاثیر بر بالا رفتن قند خون است. علاوه بر آن باید در نظر داشته باشید که در گذشته به طور کامل از شکر سرخ استفاده می‌کردند اما به دلیل برخی از مواد موجود در ترکیب آن، آنرا سمی معرفی کرده و مصرف آن تا حدودی کاهش یافت.

خریداری بسته بندی مطمئن:

برای تهیه آن حتما باید نوع بسته بندی شده را خریداری کرد؛ به علت رطوبتی که دارد ممکن است جاذب هر نوع باکتری و ویروس یا آلودگی باشد.

پرهیز از مصرف بیش از اندازه:

ارزش ویتامینی آن فقط به مقدار کمی ویتامین b1 مربوط می‌شود که نباید تنها دلیل برای مصرف نامتعادل آن باشد. خیلی از افراد این نوع شکر را منبعی برای دریافت این ویتامین در نظر می‌گیرند. اما با پیش بردن این روند زمینه ابتلا به قند خون را در خود افزایش می‌دهند.

رژیمی یا غیر رژیمی بودن شکر سرخ :

شکر سرخ رژیمی نیست، افرادی که قصد کاهش وزن دارند همواره باید از مصرف آن اجتناب کنند. نباید خود را با این گول زد که شکر سرخ کالری کمی دارد. با این حال نوعی شکر است که کالری بالایی را به بدن می‌رساند و روند کاهش وزن را به تعویق می‌اندازد.

شکر سرخ برای چاقی موثر است؟

هر قدر کالری بیشتری نسبت به فعالیت بدنی به بدن رسانده شود، فرد بیشتر چاق می‌شود. شکر یکی از خوراکی‌هایی است که کالری زیادی را به بدن می‌رساند. برای اینکه بتوان به افزایش وزن دست یافت، شکر موثر است اما در صورتی که بیش از حد نرمال مصرف شود، می‌تواند زمینه ابتلا به دیابت و خیلی از مشکلات بدنی دیگر را به همراه داشته باشد.

در نتیجه به عنوان تنها راه چاره برای بالا بردن وزن، نباید به شکر سرخ اطمینان کرد. منابع کربوهیدراتی و پروتئینی سالم و متعددی وجود دارند که می‌توان به کمک آنها به افزایش وزن دست یافت.

گزینه‌هایی مانند انواع شیرینی‌جات فقط و فقط سیری کاذب به همراه دارند و با اینکه به افزایش وزن کمک می‌کنند اما نیازهای اساسی بدن را تامین نمی‌کنند. شکر سرخ برای چاقی زمانی نتیجه مناسب را به همراه دارد که در کنار برنامه غذایی اصولی به مقدار متعادل مصرف شود.
این ماده غذایی انرژی بالایی را به بدن می‌رساند ولی برای افزایش وزن در کودکان و ورزشکاران، باید انواع اسید آمینه‌ها به بدن رسانده شود. بهترین منابع برای دریافت اسید آمینه‌ها انواع گوشت و لبنیات هستند. در کنار آنها برای بالا بردن جذب هم باید از انواع میوه و سبزیجات استفاده کرد.