شکر سرخ خوزستان شیراز قائمشهر

‌زندگی های صنعتی امروزه، تمایل افراد را به مصرف مواد ارگانیک و سنتی، دو چندان نموده تا بتوانند از این طریق، رابطه خود با محیط زیست را تجدید نمایند.دراین مسیر، بشر از موادی که به صورت طبیعی تولید گردیده و فاقد هرگونه ماده افزودنی باشد، استقبال خوبی، به عمل خواهد آورد.

یکی از خوراکی های پرطرفدار که به عنوان چاشنی در منازل اکثر ایرانی ها، موجود است، شکر می باشد. این ماده در سه رنگ سفید، قهوه ای و سرخ در بازار عرضه می گردد.

شکر سرخ، ماده ایست که به دلیل مزیت های متعددی که در مقایسه با انواع دیگر همتای خود داشته، طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است. این ماده هیچ گونه افزودنی و ناخالصی به همراه نداشته و ازاین نظر برای سلامت انسان ضروری می باشد.

شکر سرخ خوزستان، شیراز و قائمشهر، ازنظر کیفیت و درجه خلوص، در کشور زبانزد خاص و عام بوده، در ادامه روش های تهیه این محصول را بیان خواهیم نمود.

اگر شما نیز، نگران سلامتی خود هستید و درصدد اطلاع یافتن از ویژگی های انواع شکر به خصوص شکر سرخ، می باشید، تاپایان این متن، ما را همراهی نموده و خریدی آگاهانه را تجربه نمایید.

شکر سرخ خوزستان شیراز قائمشهر

قیمت شکر سرخ

قیمت شکر سرخ فواید گوناگون شکر سرخ، باعث نوسانات افزایشی قیمت این محصول می گردد. در ادامه به ویژگی های خارق العاده این خوراکی مفید، اشاره می نماییم:

. بهبود دردهای معده و دل پیچه

. رفع یبوست های طولانی مدت

. تقویت بافت استخوانی

. تامین مواد مهمی از جمله:کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم و ویتامین B1

. میزان اندک ساکاروز

. پاکسازی خون و کاهش فشارخون

. رفع گرفتگی صدا

. بهبود روند کم خونی

. انرژی بخشی و ازبین بردن خستگی های روزمره

طبیعتا، هرکدام از این ویژگی ها، مخاطبان خاص خود را داشته و تعداد زیادی از افراد جامعه به دنبال یافتن ماده ای با این خاصیت ها هستند، بنابراین روند افزایش قیمت این محصول امری منطقی خواهد بود.

بااین وجود، خوشبختانه قیمت شکر سرخ در مقایسه با کاربردهای آن، بسیار ناچیز بوده و می توان با پرداخت نازلترین قیمت، از خواص شگفت انگیز این محصول بهره برد و با یک تیر چندین نشان را هدف گرفت.

برای آگاهی از قیمت این محصول، می توان به مراکز و فروشگاه های حضوری مراجعه نموده و یا ازطریق اپلیکیشن هایی که دراین زمینه فعالیت می نمایند، به این موضوع دست یافت.

درحال حاضر، قیمت حدودی این ماده خوش طعم، به ازای هرکیلوگرم، 60 هزارتومان می باشد، اما این قیمت ثابت نبوده و تغییرات لحظه ای را سپری می نماید.

البته، برای خرید این محصول می توان، به صورت فله یا بسته بندی اقدام به تهیه آن نمود، درنتیجه افراد قادرخواهند بود تا هرمیزان از این ماده را که نیاز دارند، تهیه نمایند.

شکر سرخ شیراز

شکر سرخ شیراز تولیدکنندگان متعددی در شهر شیراز، مشغول فعالیت در زمینه تبدیل نیشکر به انواع شکر از جمله نوع سرخ آن، می باشند و این گوناگونی تولید، باعث ثبات اندکی در بازار قیمت این محصول، می گردد.

شکر سرخ شیراز، کیفیت بالایی داشته و مشتریان ثابتی در سراسر کشور دارد، به همین دلیل همه افراد می توانند به راحتی این محصول را سفارش داده و آن را در هرنقطه از کشور که تمایل دارند، تحویل بگیرند.

بهترین راه برای دستیابی به این خوراکی، جستجو و یافتن یک مرکز توزیع معتبر در این شهر و ثبت سفارش خود می باشد، زیرا اگر مرکز فروش نامرغوبی را انتخاب نمایید، محصولی تقلبی به دستتان خواهد رسید و نه تنها سودی برایتان نداشته بلکه باعث عوارض متعددی نیز می گردد.

البته موقعیت جغرافیایی مناسب این شهر، امکان صادرات این محصول را نیز فراهم نموده است، از این طریق می توان علاوه بر مطرح نمودن برندهای ایرانی در کشورهای همسایه، ارز خوبی را به کشور وارد نمود.

باوجود سهولت تهیه این ماده، نباید در مصرف آن زیاده روی نمود زیرا به واسطه داشتن حجم بالای گلوکز، امکان ابتلای فرد به دیابت و یا تبدیل این بیماری به وضعیت غیرکنترل، وجود دارد.

شکر سرخ طبیعی

شکر سرخ طبیعی طبیعی بودن شکر سرخ، ویژگی خاصی است که در شکرهای سفید و قهوه ای دیده نمی شود، علت این خاصیت، وجود ماده ای به نام ملاس که یک آنتی اکسیدان بوده، می باشد. برای تهیه شکر سرخ طبیعی، گیاه نیشکر رسیده را چیده و پس از گرفتن عصاره های آن، ماده ایجاد شده را در دیگ های مسی بزرگ، می جوشانند.

زمانی که شکر، به غلظت مناسب می رسد، آن را خنک نموده و به صورت تکه های متوسطی، در خواهند آورد. برای استفاده از این محصول، می توان آن را در آسیاب، پودر نموده و یا به صورت حبه و تکه های متوسط همراه با نوشیدنی های خود، میل نمود.

گاهی اوقات، افتراق شکر سرخ از قهوه ای دشوار بوده و افراد دچار سردرگمی خواهند شد، برای رفع این دغدغه، دقت نمایید که شکر سرخ، پس از حل شدن در آب، هیچ تغییری در رنگ مایع نهایی ایجاد نکرده اما نوع قهوه ای، باعث تغییر رنگ آب می گردد.

طبیعی و ارگانیک بودن این خوراکی، زمینه را برای مصرف در بارداری و کودکی، فراهم نموده است اما خانم های باردار باید در خصوص افزایش کالری و ابتلا به دیابت بارداری، نهایت دقت را به خرج دهند.

شکر سرخ نیشکر

شکر سرخ نیشکر هر سه نوع شکر ذکر شده از گیاه نیشکر به دست می آیند اما چه چیزی باعث ایجاد تفاوت های شگرف در خواص آنان گشته است؟در پاسخ باید گفت که میزان شکر موجود در نوع سرخ، زیر88درصد بوده و غالبا از نیشکر های چین، هند، مصر و خوزستان به دست می آید. این موضوع باعث کالری و عوارض کمتر شکر می گردد.

در فرایند تهیه آن، نیشکر را حرارت داده و ماده نهایی را جداسازی می نمایند، اما باید درمیزان سرخ نمودن نیشکر دقت نمود زیرا درصورتیکه حرارت بیش از حدمجاز به این ماده وارد گردد، سریعا خواص ذکر شده خود را از دست می‌دهد.

شکری که از نیشکر خالص به دست آید، طبعی گرم و تر داشته و برای طبع های سرد و یا به دنبال مصرف غذاهای سردمزاج، مناسب می باشد.

کشور ایران از لحاظ داشتن مزارع نیشکر متعدد در جایگاه بسیار بالایی قرار داشته و سالانه، میزان زیادی از انواع شکر را تولید می نماید، اگر بتوان طبق دستورات طب سنتی، میزان تولید شکر سرخ را افزایش داد، به موفقیت چشمگیری دست خواهیم یافت.

باوجود اینکه درحال حاضر، بیشترین میزان مصرف، به شکر سفید تعلق می گیرد، امیداست که همانند سابق، شکرهای سرخ، جایگاه خود را به دست آورند.