شکر سرخ قهوه ای طبیعی اصل

شکر طبرزد معروف شکر سرخ؛ از جمله شکرهای طبیعی است که برای خود خواص بی شماری دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با شکر سرخ و همچنین خواص خارق العاده آن آشنا نماییم پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

شکر سرخ قهوه ای چیست؟ شکر سرخ از انواع شکر و نوع طبیعی شکر است. طبق باور بعضی افراد شکر سرخ با شکر قهوه‌ای تفاوتی ندارد. اما حقیقت چیز دیگری است. شکر سرخ در واقع همان شکر خامی است که از عصاره اصلی گیاه نیشکر بدست می‌آید و درصد شکر آن از ۸۸% کمتر نیست.

شکر سرخ قهوه ای طبیعی اصل

خرید شکر سرخ

خرید شکر سرخ شکر سرخ با نام طبرزد نیز معرفی می‌شود.

نوع طبیعی شکر است که به شکل سنتی و کاملا طبیعی آن را تهیه می‌کنند.

البته امروزه بیشتر شکر سفید یا حتی شکر قهوه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که بهتر است برای دریافت فواید بیشتر، شکر سرخ را جایگزین کرد.

شکر سرخ چگونه به دست می‌آید؟

در برخی از موارد تفاوتی بین شکر سرخ و شکر قهوه‌ای بیان نمی‌شود.

اما این دو نوع کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. این را باید در نظر داشت که شکر قهوه‌ای در کارخانه‌ها به روش مدرن تهیه می‌شود و به آن ملاس افزوده می‌شود اما شکر سرخ کاملا به روش سنتی به دست می‌آید.

انواع شکر شامل شکر سفید، شکر قهوه‌ای و شکر سرخ می‌شود. در تهیه هر سه مورد از نی‌شکر استفاده می‌شود. زمانی که نی‌شکر کاملا قند داخل خود ذخیره می‌کند و آماده برای آبگیری می‌شود، آنها را برداشت می‌کنند تا با حذف برگ‌ها آنرا آماده برای تهیه شکر کنند.

بعد از این مرحله نی‌شکر را با دستگاه آبگیری می‌کنند و عصاره حاصل را در دیگ‌های مسی می‌جوشانند تا به غلظت مورد نظر برسد. البته در این مدت کاملا نیاز به رسیدگی و هم زدن وجود دارد تا به اصطلاح سر نرود یا ته نگیرد. گاهی هم لازم است کف یا تفاله‌هایی که روی آن جمع می‌شوند را خارج کرد

شکر سرخ قائمشهر

شکر سرخ قائمشهر شکر سرخ تهیه شده از نیشکر که شیرینی آن طبیعی بوده است. از پیشرفت دیابت جلوگیری می کند. چون شکر سفید (شکر موجود دربازار) در طب سنتی برای بیمار ممنوع است، شکر سرخ جایگزین بسیار خوبی برای آن می باشد که آن را به صورت حب های کوچک در می آورند و همراه چای طبیعی استفاده می کنند. خواص شکر سرخ: ملین گوارش، مقوی شدن نیروی جنسی و تولید کننده خون صالح، موجب استحکام اعصاب و استخوان، عامل جلوگیری از پیری و رافع خلط سوداوی جلا دهنده مجاری تنفسی و سریع النفوذ به عمق بدن.

طبع شکر سرخ :

ملین طبع یعنی نرم کننده مزاج است. طبع شکر سرخ گرم و تر و برای رفع سردی و برای مبرود المزاج و کسانی که در بدن آن‌ها اخلاط غلیظه تولید می‌شود، مفید است. شکر سرخ یا زرد دافع خلط سودا (افسردگی و سرطان‌ها) و اما شکر مصرفی سفید رایج مولد خلط سودا است. بنابراین در رفع برخی بیماری‌ها مانند یبوست و… نقش به‌سزایی دارد. در انتها می‌توان گفت با اینکه شکر سرخ، نام شکر را با خود یدک می‌کشد، اما از نظر خواص با شکر سفید تفاوت زیادی دارد. این ماده شیرین می‌تواند با خواص درمانی خود به رفع و کنترل بسیاری از مشکلات جسمی کمک کرده و سلامت افراد را بهبود بخشد. البته شیرینی این ماده غذایی به مانند شکر سفید یا عسل نیست و طعم شیرین آن از نوع دیگریست. بهتر است شکر سرخ را برای خواص بیشمار آن میل کنید

شکر سرخ اصل

شکر سرخ اصل شکر سرخ ارزش غذای بیشتری نسبت به شکر سفید و شکر قهوه‌ای دارد. اما این موضوع دلیل نمی‌شود تا از آسیب‌هایی که قند موجود در آن به بدن می‌رساند چشم پوشی کرد. همواره برای حفظ سلامت بدن مقدار متعادل انواع مواد غذایی را باید مصرف کرد.

خریداری بسته بندی مطمئن برای تهیه آن حتما باید نوع بسته بندی شده را خریداری کرد؛ به علت رطوبتی که دارد ممکن است جاذب هر نوع باکتری و ویروس یا آلودگی باشد.

پرهیز از مصرف بیش از اندازه: ارزش ویتامینی آن فقط به مقدار کمی ویتامین b1 مربوط می‌شود که نباید تنها دلیل برای مصرف نامتعادل آن باشد. خیلی از افراد این نوع شکر را منبعی برای دریافت این ویتامین در نظر می‌گیرند. اما با پیش بردن این روند زمینه ابتلا به قند خون را در خود افزایش می‌دهند.

خواص شکر سرخ :

شکر سرخ سرشار از آهن و فولات است که با حفظ سطح طبیعی گلبول‌های قرمز می‌تواند از کم خونی جلوگیری کند. قند قرمز همچنین انرژی تولید می‌کند و از خستگی و ضعف بدن که یکی از علائم رایج کم خونی است، جلوگیری می‌کند. این ماده برنده بادهای روده و نیز تقویت کننده میل جنسی است. شکر سرخ خون صالح تولید می‌کند و موجب استحکام اعصاب و استخوان‌ها می‌شود. از پیری زودرس پیشگیری کرده و از همه مهم تر آنکه خلط سودا را رفع کرده و امراض سوداوی را بهبود می‌بخشد. برای پشت‌سر گذاشتن خستگی روزانه دریافت مقدار متعادلی از ترکیبات مفید لازم است. نوشیدن یک فنجان دمنوش به همراه شکر سرخ به دریافت خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین B6 موجود در آن می‌انجامد که رفع خستگی را به همراه خواهد داشت. حتی مصرف آن به رفع گرفتگی گلو که ناشی از التهابات ایجاد شده است، کمک می‌کند. درست است که شیرین کننده‌های کم فرآوری شده، مانند عسل طبیعی، مواد مغذی بیش‌تری نسبت به مواد فرآوری شده مانند شکر سفید دارند. اما خاصیت شکر سرخ زیاد است. شکر سرخ حاوی مواد معدنی خاصی به ویژه کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم (قند سفید حاوی هیچ یک از این مواد نیست) است. از این رو برای بدن مفید است. طبق تحقیقات انجام شده، پتاسیم این ماده معدنی برای تعادل املاح، الکترون‌ها و مایعات بسیار ضروری است. حتی سلامت قلب و عروق نیز بسته به دریافت این ماده معدنی است. مصرف شکر سرخ باعث تنظیم فشارخون در افرادی می‌شود که از فشار خون بالا یا پایین رنج می‌برند. از دیگر خاصیت‌های شکر سرخ می‌توان به تاثیر آن بر بهبود مشکلات گوارشی اشاره کرد. از جمله موارد آن شامل موارد زیر است:

رفع گرفتگی و اسپاسم گوارشی

بهبود دل پیچه

رفع نفخ و گاز معده

شکر سرخ پودری

شکر سرخ پودری موارد کاربرد شکر سرخ پودری :

  • تهیه انواع شربت
  • جایگزین شیره برای تهیه سکنجبین
  • به صورت حبه‌ای آنرا می‌توان جایگزین قند کرد
  • تهیه مربا و کمپوت با شکر سرخ
  • پخت حلوا
  • جایگزین شکر سفید در تهیه تمام مواد خوراکی

به دلیل مواد معدنی که در این نوع شکر وجود دارد، از آن به عنوان راهکاری برای تصفیه و پاکسازی خون می‌توان استفاده کرد. اما به دلیل شکر زیاد نباید مصرف متعادل آنرا از یاد برد.