صیفی جات در میدان تهران امروز غوغا به پا کرد

سبزیجات حاوی مقادیر بالایی از ویتامین ها، به ویژه ویتامین C، ویتامین A و ویتامین B هستند که به عنوان صیفی جات در میدان تهران امروز به فروش می رسد.

ویتامین های C و A دو تا از بهترین آنتی اکسیدان هایی هستند که قادر به خنثی کردن اثرات منفی رادیکال های آزاد هستند که می توانند باعث بسیاری از بیماری های با ماهیت تخریبی از جمله سرطان شوند.

ثابت شده است که مصرف غذای گیاهی با برگ های سبز می تواند ظاهر سرطان روده بزرگ را به طور چشمگیری کاهش دهد.

این به دلیل خواص آنتی اکسیدانی این ویتامین ها و همچنین غنی بودن آنها از فیبر محلول است که انتقال روده را افزایش می دهد و باعث دفع سریعتر مدفوع از روده می شود.

صیفی جات

این امر مشخص می کند که سموم در روده ها رسوب می کنند، بنابراین احتمال کمتری دارد که روی سلول های دیواره روده تأثیر بگذارند و تومور در آنها ایجاد کنند.

ویتامین A از سبزیجات به شکل کاروتن است. اینها وقتی خورده می شوند در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند. خواص این ویتامین بسیار گسترده است. فقدان این عنصر باعث شب کوری، خستگی، وضعیت نامناسب پوست یا دندان می شود و راحت تر به عفونت مبتلا می شوید.

ویتامین A برای شکل گیری مناسب استخوان ها و وضعیت خوب پوست، برای تشکیل گلبول های قرمز خون و ترمیم آسیب های بافت های بدن ضروری است.

برخی از سبزیجات مانند اسفناج، علاوه بر ویتامین A، حاوی ترکیبات دیگری مانند لوتئین و زآگزانتین هستند که از چشم ها در برابر کاهش بینایی و دژنراسیون ماکولا محافظت می کنند.

غنی بودن فیبر موجود در سبزیجات همچنین باعث می شود از ما در برابر سرطان روده محافظت کند، از یبوست و پوسیدگی روده جلوگیری کند.
سبزیجات حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی گیاهی هستند.

این اجزا که کاروتنوئیدها هستند، همانطور که در بالا ذکر شد، “اکسیر طبیعی جوانی” واقعی هستند، بنابراین با جلوگیری از تخریب سلول هایمان، به ما کمک می کنند برای مدت طولانی تری جوان بمانیم.

به عنوان مثال، ثابت شده است که مصرف بسیاری از میوه ها و سبزیجات با برگ سبز تیره از ایجاد سرطان ریه جلوگیری می کند.

نشان داده شده است که مصرف گیاهانی از خانواده کلم (چلیپایی) که شامل همان کلم، کلم بروکسل، کلم بروکلی و غیره است، به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک می کند.

مشخص شده است که افرادی که مقدار زیادی غذاهای غنی از فلاونوئید می خورند تا 30 درصد کمتر در معرض ابتلا به نوعی سرطان هستند.