فردی با خوردن گردو یزد انرژی های درونی خود را فعال کرد

از آنجایی که گردو یزد دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است.

بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که خوردن گردو می تواند به مقابله با سرطان کمک کند.

شکلی از ویتامین E به نام گاماتوکوفرول که به مقدار زیاد در گردو یافت می شود، به مبارزه با سرطان سینه، پروستات و ریه کمک می کند.

شناخته شده است که مردان مبتلا به سرطان پروستات دارای سطوح بالاتر اندوتلیم هستند که باعث تحقیقات بیشتر در مورد رابطه بین گردو و سرطان پروستات می شود.

ثابت شده است که اسیدهای چرب امگا 3 همراه با فیتواسترول های موجود در گردو مانع رشد تومور سرطان سینه می شوند.

هاردمن و یون (2008) در مطالعه خود دو گروه را فرموله کردند: به یک گروه از موش ها رژیم غذایی روزانه داده شد که شامل معادل 2 اونس گردو در انسان بود، در حالی که گروه دیگر با رژیم غذایی معمولی تغذیه شدند.

موش هایی که گردو خوردند، شیوع بسیار کمتری برای تومورهای سینه داشتند که رشد را به نصف کاهش داد، اساساً فیتواسترول ها به گیرنده های استروژن متصل می شوند، بنابراین انتظار می رود که آنها رشد سرطان سینه را کاهش دهند.

اگرچه دیابت نوع II در درجه اول به کنترل قند خون و متابولیسم انسولین مربوط می شود، افرادی که دیابت نوع II تشخیص داده می شود معمولاً مشکلات سلامتی در سایر سیستم های مرتبط دارند و در معرض خطر ویژه مشکلات قلبی و عروقی هستند.

مقدار نسبتاً کمی از مصرف روزانه گردو (1 تا 2 اونس) مزایای قابل توجهی را در این زمینه برای افراد مبتلا به دیابت نوع II فراهم می کند.

ترکیب چربی خون بهتر (شامل کلسترول LDL کمتر و کلسترول تام کمتر) نیز در افراد مبتلا به دیابت نوع II نشان داده شده است.

مصرف منظم گردو در درمان دیابت نوع دوم مفید است زیرا به حفظ سطح قند خون و متابولیسم انسولین کمک می کند.