وارد کننده گان بزرگ شکر برزیلی در ایران

وارد کننده گان بزرگ شکر برزیلی در ایران، تناژهای بالایی از این محصول را هر ساله به کشور وارد می کنند و به صورت عمده به مشتریان بزرگ عرضه می نمایند.
کشور های زیادی وجود دارند که مزارع بسیاری از آن ها، زیر کشت نیشکر بوده و در نهایت با برداشت نیشکر، از آن شکر تولید می کنند. اما بسته به اینکه میزان تناژ برداشت نیشکر هر منطقه چقدر باشد، شکر تولیدی آن منطقه هم تعیین می گردد. درست است که نیشکر استفاده های گوناگون دیگری هم دارد، اما اصلی ترین مورد استفاده از نیشکر، تولید شکر مصرفی و عرضه آن به بازار جهانی می باشد.
همانطور که می دانید، کیفیت هر محصول بسته به مرغوبیت مواد اولیه، متفاوت بوده و شکر هم از این قاعده مستثنی نیست. یعنی به هر میزان که نیشکر، از مرغوبیت بالایی برخوردار باشد، به همان نسبت، شکر نیشکر هم باکیفیت و مرغوب خواهد بود.
نیشکر کاشت، داشت و برداشت شده در ایران، از جمله نیشکر های مرغوب بوده، با این تفاوت که میزان تناژ برداشتی، آنقدر ها زیاد نمی باشد. به همین دلیل نیاز است گاهی ایران هم همانند دیگر کشور های جهانی، شکر مصرفی بازار داخلی را از کشور های خارجی وارد نماید.

بازار فروش شکر برزیلی در ایران

هر کشوری، سعی بر این دارند تا در تولید محصولی از قبیل شکر که موضوع بحث در اینجا می باشد، به خودکفایی رسیده و این صنعت را در کارخانه های تولیدی خود پرورش دهد.
ایران هم یکی از همین کشور هاست. هرچند که بخش زیادی از زمین های کشاورزی و زراعی کشور، زیر کشت نیشکر می باشد، اما با توجه به نیاز زیاد شکر در بازار داخلی، گاهی ممکن است شکر تولیدی کارخانه های ایرانی، نتواند پاسخگوی نیاز بازار باشد. به همین دلیل، احتیاج است تا شرکت های بازرگانی که صادرات و واردات شکر، قند و مشتقات دیگر این محصول را از ایران و به ایران انجام می دهند، برای واردات شکر از کشور های خارجی اقدام نمایند.
یکی از این کشور ها، برزیل نام دارد. اگر به لیست ابر تولیدکنندگان شکر در جهان مراجعه کنید، می توانید دریابید که برزیل در زمینه تولید شکر، رتبه اول جهانی را به خود اختصاص داده است. این بدین منظور است که میزان تناژ تولیدی شکر برزیل، بیشتر از دیگر مناطق جهان بوده و از طرفی، مرغوب ترین شکر موجود در بازار جهانی، متعلق به برزیل می باشد.
هر چند که گاهی ممنوعیت هایی برای واردات شکر برزیلی به بازار ایران در نظر گرفته می شود، اما باز هم هنگامی که شکر ایرانی نتواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، واردات شکر از برزیل به ایران صورت می گیرد.

شکر برزیلی

وارد کننده گان شکر برزیلی به ایران

شرکت های بازرگانی زیادی در ایران وجود دارند که در زمره وارد کننده گان بزرگ شکر برزیلی به ایران محسوب می شوند. این شرکت ها با در نظر گرفتن تمامی جوانب بازار داخلی از قبیل میزان عرضه شکر ایرانی، میزان تقاضای شکر در بازار داخلی و مسائلی از این دسته، تناژ بالایی از شکر برزیلی را به ایران وارد می کنند.
وارد نمودن محصولات مختلف به کشور از طریق مرزهای کشور برای برخی محصولات پرمصرف نیاز است. با توجه به اینکه شکر در داخل کشور از تولید پایین تری نسبت به میزان نیاز داخل تولید میگردد و نیز قیمت شکر وارداتی پایین تر از شکر نوع داخلی آن در می آید، واردات این محصول همه ساله صورت می گیرد.
همانطور که میدانید، کارخانجات زیادی در کشور از شکر به عنوان ماده اولیه در خط تولید خود استفاده می نمایند که از جمله می توان به کارخانه هایی همچون کارخانه های قند، شکلات سازی و …. نام برد که ماهانه مصرف بالایی از شکر را دارند.
این کارخانه های تولیدی ترجیح می دهند تا شکر برزیلی را با قیمت مناسب تر و کیفیت بهتری، هر چند هم وارداتی می باشد، خریداری کنند. پس می توان نتیجه گرفت که میزان تقاضای این واحد های صنعتی هم تاثیر زیادی بر میزان تناژ شکر وارداتی که توسط بزرگ ترین وارد کننده گان شکر به ایران انجام می شود، خواهد داشت.
منبع: بازار قند و شکر ایران