صادرات شکر تولیدی کارخانه هفت تپه

آیا می دانستید که کارخانه شکر هفت تپه، بخشی از محصولات تولیدی خود را برای صادرات در نظر می گیرد؟ شکر صادراتی کارخانه تولیدی هفت تپه، باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا مناسب صادرات باشد؟
در ایران، به دلیل وجود مزارع نیشکر، تولیدات شکر بالا بوده و بخشی از محصولات به کشور های خارجی روانه شده و یا به عبارتی، صادرات می شوند. شکر بسته به اینکه چه میزان کیفیتی داشته باشد و در تولید آن، از افزودنی های شیمیایی استفاده شده باشد یا نه، کیفیت های متفاوتی را از آن خود کرده است و همین کیفیت ها سبب شده تا رنج قیمتی خرید فروش شکر در بازار روز، متفاوت باشد.
اگر به سایت های زیر نظر صنف شکر و قند مراجعه کنید، می توانید لیست بلند بالایی از تولیدی های شکر در ایران به دست آورید. مسلما با مراجعه به بازار فروش و تنوع در شکر های تولیدی با نام های تجاری مختلف، می توان متوجه شد که تعداد کارخانه های تولیدی شکر در ایران زیاد است و برخی کیفیت محصولاتشان آنچنان بالا می باشد که امکان صادرات آن به کشور های مختلف وجود خواهد داشت.
از میان این کارخانه های تولیدی شکر ایرانی، می توان به چند نمونه از موارد زیر اشاره کرد:

  • کارخانه تولیدی شکر هفت تپه
  • کارخانه تولیدی شکر ارغوان
  • کارخانه تولیدی شکر روبینا

و … .
برای اینکه بیشتر در خصوص کارخانه های تولیدی شکر بدانید، کارخانه شکر هفت تپه به علاقمندان و خریداران عمده شکر معرفی خواهد شد.

شکر هفت تپه

درباره کارخانه شکر هفت تپه

یکی از قدیمی ترین و با قدمت ترین کارخانه های تولید شکر در ایران، کارخانه شکر هفت تپه می باشد. این کارخانه تولیدی، در حدود سال های 1338 فعالیت خود را در زمینه تصفیه نشکر و به دست آوردن شکر خام آغاز کرد و خوشبختانه در این زمینه موفق هم بوده است.
نحوه تولید شکر در کارخانه هفت تپه، بدین صورت است که هیچ مواد شیمیایی و افزودنی، نقشی در تولید شکر نداشته و از برترین روش های سنتی برای تولید شکر نیشکر استفاده می شود.
این کارخانه در استان خوزستان آغاز به کار کرده و امروزه نه تنها محصولات آن در بازار فروش قابل خریداری می باشد، بلکه کارخانه های تولید قند و شکر طعم دار، از کارخانه شکر هفت تپه، عمده شکر مورد نیاز خود را تهیه می کنند.
مسئله ای که سبب شده تا بیش از نیم قرن، کارخانه شکر هفت تپه بتواند به فعالیت خود در ایران ادامه دهد، ثابت نگه داشتن کیفیت محصولات یا بهتر کردن روز به روز آن ها می باشد.
زیرا کارخانه های تولید شکر زیادی بودند که متاسفانه، به دلیل کم کردن کیفیت شکر تولیدیشان، محصولات آن ها دیگر در بازار تقاضایی نداشت و به اجبار تعطیل شده اند.

صادرات شکر

صادرات شکر از ایران

همانطور که گفته شد، شکر باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا امکان صادرات آن به کشور های مختلف وجود داشته باشد. اگر شکر تولیدی و صادراتی به کشور های مختلف، بسته بندی مناسب، کیفیت راضی کننده و مرغوبیت کافی را نداشته باشد، ممکن است اتفاقات زیر پیش بیاید:

  • برگشت خوردن شکر تولیدی که به ضرر فروشنده می شود. زیرا هزینه های حمل و نقل و گمرک بر عهده وی بوده است.
  • ضبط و بایگانی شدن شکر صادراتی نامرغوب
  • خراب شدن وجهه کشور ایران در صنعت تولید شکر و مشتقات این محصول

پس کارخانه های تولیدی شکر، باید توجه داشته باشند که اگر قصد تولید شکر صادراتی داشته و می خواهند آن را به بازار فروش کشور های مختلف روانه کنند، تمامی مسائل از قبیل کیفیت، نحوه تولید، نوع بسته بندی، حمل و نقل و … را مد نظر قرار دهند.
کارخانه شکر هفت تپه، جزو کارخانه هایی است که صادرات شکر به کشور های همسایه بسیاری را بر عهده داشته و با در نظر گرفتن مسائل و موضوعات بیان شده، یکی از صادر کننده های شکر ایرانی به کشور های مختلف محسوب می شود.
منبع: بازار قند و شکر ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.