عمده فروشی شکر سفید و رنگی

آیا می دانید عمده فروشی شکر، علاوه بر شکر سفید، محصولاتی از قبیل شکر رنگی را هم در اختیار خریداران قرار می دهد یا خیر؟ آیا می توان شکر رنگی را به صورت روزانه مصرف کرد؟
شیرین کننده های زیادی در بازار فروش وجود دارد که یکی از پرطرفدار ترین آن ها از گذشته تا به امروز، شکر می باشد. شکر نقش زیادی در پخت و پز داشته و تعداد زیادی از غذا ها، دسر، کیک و بستنی ها، به منظور شیرین شدن و طعم گرفتن، نیاز به شکر دارند.
اما متاسفانه برخی، شکر را به اندازه درست مصرف نکرده و به همین دلیل، بیماری هایی همچون دیابت در آن ها نمایان شده است. این افراد، برای اینکه بیش از پیش، بیماری دیابت آن ها اذیت نکند، بهتر است حتی الامکان، شکر سفید را از برنامه غذایی حذف کرده و شیرین کننده های دیگری که فاقد ساکارز می باشد را مصرف نمایند.
می دانید که این روز ها، شکر تنها به رنگ سفید در بازار یافت نمی شود و شکر های رنگی هم به بازار عرضه شده اند که در ادامه پیرامون آن ها صحبت خواهد شد.

شکر سفید

شکر سفید و شکر رنگی

همانطور که می دانید، شکر سفید می تواند از 3 نوع گیاه تهیه شود. این گیاهان که بیشترین مصرف آن ها، تولید شکر و قند می باشد، عبارتند از:
  • گیاه نیشکر
  • گیاه چغندرقند
  • گیاه استویا
مسلما همه گیاهان نیشکر و چغندرقند را می شناسید. جالب است بدانید که چند سالی است از گیاه استویا شکر تهیه می کنند و شکر به دست آمده از استویا، مرغوبیت بیشتری به نسبت شکر نیشکر و چغندرقند خواهد داشت.
وقتی که عصاره درون گیاهان نام برده، از گیاه خارج شده، تصفیه می شود و عملیاتی بر روی آن انجام می گیرد، شکر سفید تولید خواهد شد. البته سفید بودن شکر، به دلیل اضافه کردن موادی به شکر خام می باشد که سبب حذف ملاس شده و شکر سفید را به وجود می آورد.
مسلما در تهیه دسر ها، کیک، بستنی و خوراکی هایی از این قبیل، دیده اید که شکر رنگی استفاده می کنند. این شکر های رنگی، دو حالت دارند:
  1. شکر رنگی تهیه شده به کمک اسانس های شیمیایی
  2. شکر رنگی تهیه شده از عصاره گیاهان دارویی
نمونه اول، بیشتر جنبه تزیین داشته و از آن به عنوان شکر تزیینی یاد می شود. زیرا در تهیه آن، اسانس های شیمیایی استفاده شده و طبق گفته های متخصصان تغذیه، مجاز نیستید که شکر رنگی نوع اول را، به صورت روزانه مصرف کنید.
نمونه دوم، شکر هایی هستند که عصاره گیاهانی از قبیل زعفران، گل گاوزبان و … در تهیه و تولید آن استفاده شده است و مسلما می توان متوجه شد که این نوع از شکر، خواص دارویی بسیاری به همراه خواهد داشت.
پس اگر قصد مصرف شکر رنگی و سفید را دارید، ابتدا باید از کیفیت و نحوه تولید آن آگاه شوید تا در صورت طبیعی بودن و عاری بودن از هرگونه مواد شیمیایی، آن را خریداری کرده و در برنامه غذایی خود قرار دهید.
شکر رنگی

خرید و فروش شکر

همانطور که می دانید، شکر در بازار، فروش بالایی دارد. از نظر اقتصادی، این مسئله بسیار جالب توجه است که نه تنها بازار داخلی ایران، بلکه کشور های بسیاری در زمینه خرید و فروش شکر، رونق بسیاری دارد.
مغازه های عرضه کننده مواد غذایی که در لیست محصولات توزیعی خود، شکر و قند را شامل می شوند، می توانند با خرید از مراکز فروش عمده شکر، نیاز مشتریان خود را برآورده سازند.
عمده فروشی شکر، در اغلب شهر های ایران فعال می باشند و در بازار شکر مشغول به کار هستند. خریداران عمده شکر، می توانند با بررسی مسائلی از قبیل بالا بودن کیفیت شکر سفید و رنگی عرضه شده، نحوه تولید و طبیعی بودن شکر سفید و رنگی، به خرید شکر از عمده فروشی ها اقدام کنند.
در عمده فروشی شکر، هم شکر سفید و هم شکر رنگی، به دو صورت فله و بسته بندی قابل خریداری است. افراد بهتر است اگر کیفیت شکر برایشان از اهمیت بالاتری برخوردار است، کیفیت را فدای قیمت شکر نکرده و شکر سفید و رنگی بسته بندی را خریداری کنند.
منبع: بازار قند و شکر ایران