قیمت خرید فروش شکر خارجی در ایران

آیا می دانستید که واردات شکر خارجی به بازار ایران صورت می گیرد؟ آیا از نظر شما، خرید فروش شکر خارجی در بازار داخلی، رونق دارد یا نه؟ قیمت شکر خارجی به نسبت ایرانی بیشتر است یا کمتر؟
شکر در بازار داخلی، هم از نوع ایرانی یافت می شود و هم از نوع خارجی. شاید این سوال برایتان به وجود آید که شکر خارجی موجود در بازار داخلی ایران، از چه کشور هایی به ایران راه پیدا می کند؟ آیا کدام یک از مناطق این کره خاکی، قطب اصلی تولید شکر و دیگر مشتقات به دست آمده از شکر محسوب می شود؟ پاسخ اجمالی این سوالات در ادامه مطرح خواهد شد.
اما جالب است بدانید که هر چند هم ایران در زمینه تولید شکر مرغوب و طبیعی فعالیت داشته باشد، باز هم شرکت های بازرگانی هستند که با در نظر گرفتن تعرفه واردات شکر، این محصول را از کشور های خارجی به بازار داخلی عرضه کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهند.

کشور های تولید کننده شکر کدامند؟

در حالت کلی، کشور هایی که مزارع زیادی از آن ها زیر کشت نیشکر و یا چغندرقند باشند، در زمره کشور هایی قرار می گیرند که تولید کننده شکر هستند. در زیر، کشور های تولید کننده شکر و همچنین میزان برداشت نیشکر آن ها به صورت سالانه در اختیار علاقمندان به این مبحث قرار گرفته است:

  1. برزیل (739 تن در سال)
  2. هند (341 تن در سال)
  3. چین (125 تن در سال)
  4. تایلند (100 تن در سال)
  5. پاکستان (64 تن در سال)
  6. مکزیک (61 تن در سال)
  7. کلمبیا (35 تن در سال)
  8. اندونزی (34 تن در سال)
  9. فیلیپین (32 تن در سال)
  10. آمریکا (28 تن در سال)

با توجه به نام کشور هایی که به عنوان قطب اصلی تولید شکر در جهان شناخته شده اند، می توان دریافت که شکر طبیعی بیشتر در کشور هایی که آب و هوای گرم دارند تولید می شود. زیرا نیشکر بیشتر در این مناطق رشد کرده و پرورش می یابد.
در ایران، شهر هایی همچون خوزستان، قطب اصلی تولید نیشکر می باشند و کارخانه های تولیدی شکر از سراسر کشور، نیشکر مصرفی خود را از این منطقه خریداری می کنند.

قیمت شکر خارجی

خرید فروش شکر خارجی

همانطور که در ابتدا گفته شد، شکر خارجی متناسب با تعرفه واردات، در بازار ایران یافت می شود. هر چند که کارخانه های تولیدی نیاز شکر داخلی را برطرف می کنند، اما باز هم بسیاری به خرید شکر خارجی علاقه دارند و بر این اعتقاد هستند که شکر خارجی، کیفیت و مرغوبیت بالاتری به نسبت شکر ایرانی دارد. در صورتی که چنین نیست و شکر ایرانی و خارجی، می توانند از نظر کیفیتی با یکدیگر رقابت کنند.
حال اگر شما قصد این را دارید که شکر برزیلی، هندی و غیره را از بازار فروش شکر ایران خریداری کنید، بهتر است پیش از هرچیزی، اطلاعاتی در خصوص قیمت فروش شکر خارجی در بازار داخلی به دست آورید.
قیمت شکر خارجی در ایران، به دلیل هزینه های کمرگ و واردات، کمی بیشتر از شکر ایرانی بوده و افراد حتی از طریق فروشندگان عمده قند و شکر، می توانند شکر خارجی را با قیمت مناسبی خریداری کنند.
یکی از سایت های اینترنتی که امکان خرید فروش شکر خارجی را برای خریداران فراهم کرده است، سایت بازار شکر و نمک ایران نام دارد.
منبع: بازار قند و شکر ایران