قیمت روز شکر رژیمی استویا

شکر رژیمی استویا یکی از محصولات سالم و طبیعی روز دنیا محسوب می گردد که با قیمت مقطوع به فروش می رسد. قیمت روز شکر، بسته به نوع شکر و دیگر مسائل، ممکن است نوساناتی داشته باشد.
جایگزین کردن شکر رژیمی و طبیعی به جای شکر سفید، این روز ها دغدغه بسیاری از افراد می باشد. به دلیل اینکه درصد وجود بیماری هایی از قبیل دیابت در بین مردم، به خصوص ایرانی ها زیاد شده است، افراد در پی این هستند تا شکر و قند معمولی و سفید را از برنامه غذایی خود حذف کرده و شیرین کننده ای طبیعی را جایگزین آن نمایند.
در بازار فروش، شیرین کننده هایی با عنوان شکر رژیمی، قند بدون کالری و … قابل خریداری می باشد. اما در صورتی خرید آن ها به افراد توصیه خواهد شد که همگی از گیاه طبیعی و مفید استویا تولید شده باشد. در غیر اینصورت، شکر مورد نظر و یا قند رژیمی، از ترکیبات شیمیایی تهیه شده و نه تنها ارزش غذایی ندارند، بلکه استفاده طولانی مدت آن ها سبب بیماری های جبران ناپذیری خواهد شد.
اگر شما هم به دنبال ماده غذایی و شیرین کننده ای هستید که بدون نگرانی آن را مصرف کرده و بتوانید در کنار استفاده از آن، دیابت و رژیم غذایی خود را مدیریت کنید، پیشنهاد می شود از شکر استویا استفاده نمایید.

ویژگی شکر رژیمی استویا

پیشنهاد استفاده از شکر رژیمی استویا، یک پیشنهادی است که از طریق تجربیات علمی ثابت شده و هیچ جنبه تبلیغاتی ندارد. شاید نام گیاه استویا و یا شکر برگ، برای بار اول است که به گوشتان می خورد. به منظور درک بهتر و شناخت بیشتر شکر برگ و یا همان گیاه استویا، لازم است بدانید که این گیاه در حدئد 10 سال است که به ایران وارد شده و همانند نیشکر و چغندرقند، قابلیت این را دارد تا تحت انجام عملیاتی، به شکر و قند تبدیل شود.
همانطور که در عکس مشاهده می کنید، استویا برگ های سبز و زیبایی داشته و ماده درون آن که در کارخانه های تولیدی به شکر تبدیل می گردد، کاملا مقوی و مغذی بوده است. جالب توجه است که در کنار پرخاصیت بودن شکر استویا، بار کالری و ساکارز آن صفر بوده و فرد با استفاده از این شکر در برنامه غذایی خود، کالری و قندی را به بدنش وارد نمی سازد. به همین دلیل است که شکر استویا را نوعی شکر رژیمی نامیده و در بازار فروش با نام شکر رژیمی استویا شناخته می شود.

شکر استویا

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما شکر استویا در حدود 110 تا 300 برابر شیرین تر از شکر های معمولی خواهد بود.
شایان ذکر است که این روز ها در ایران و همچنین در کشور های اروپایی، از استویا در تولید نوشیدنی ها، کیک، بیسکوییت و هر چیز دیگری که در مواد اولیه خود شکر را دارا بوده، مصرف می شود.
خلاصه ای از ویژگی شکر رژیمی استویا در ادامه برای شما جمع آوری شده است:

  • شکر استویا کاملاً طبیعی و گیاهی می باشد.
  • میزان شیرینی شکر استویا چند صد برابر شکر معمولی است.
  • کالری، ساکارز و میزان قند در شکر استویا حتی به صفر می رسد.
  • قرار گرفتن تحت حرارت، سبب تغییر رنگ و یا مزه شکر استویا نمی شود.

و مواردی از این قبیل.

قیمت شکر استویا

قیمت شکر رژیمی استویا

طبیعی است که شکر استویا در بازار روز ایران، تا حدودی گران قیمت تر از شکر معمولی و سفید باشد. زیرا به هر حال، گیاه استویا نوعی گیاه جدید و تازه وارد به بازار ایران بوده و هنوز تعداد کارخانه هایی که محصولات خود را به کمک این گیاه تهیه و آماده می سازند، چندان زیاد نیست.
اولین کارخانه تولیدی قند و شکر در ایران که به کمک استویا محصولات خود را تولید کرد، کارخانه کامور بود که خوشبختانه توانست شکر رژیمی استویا و دیگر مشتقات به دست آمده از این گیاه را در بازار فروش به مردم بشناساند.
قیمت شکر استویا، بسته به مسائل مختلفی ممکن است نوساناتی را به همراه داشته باشد. برخی از موضوعات تاثیر گذار بر قیمت گذاری شکر رژیمی استویا عبارت است از:

  • داخلی و یا صادراتی بودن شکر برگ
  • خط تولید شکر استویا و روش تهیه آن
  • میزان واردات شکر استویا از کشور های خارجی
  • مقدار تولید شکر استویا توسط تولیدی های داخلی
  • تغییر در میزان تقاضا برای شکر رژیمی استویا
  • وجود و یا عدم وجود جایگزین هایی برای شکر استویا

و … .
چون گیاه استویا یک گیاه وارداتی می باشد و هنوز کشت، داشت و برداشت آن هنوز به حد نصاب نرسیده، ممکن است هر از گاهی این گیاه از کشور های خارجی وارد بازار ایران شده و در اختیار کارخانه های تولیدی قرار گیرد. مسلم است که چنین مسائلی بر قیمت روز شکر، چه از نوع استویا باشد و چه از نوع شکر نیشکر، تاثیرگذار خواهد بود.
منبع: بازار قند و شکر ایران