قیمت شکر رژیمی استویا

شکر رژیمی استویا، به دلیل طبیعی بودن، خواص بسیاری برای بدن مصرف کننده داشته و سلامت فرد را به خطر نخواهد انداخت. پس قیمت شکر استویا هرچه باشد، خرید آن ارزش خواهد داشت.
شاید تا به امروز فکر می کردید که شکر تنها از دو گیاه نیشکر و چغندرقند به دست می آید. در صورتی که چنین نیست و چند سالی است، هم در ایران و هم در کشور های خارجی، استویا نقش زیادی در تولید شکر و مشتقات به دست آمده از آن داشته است.
برگ های سبز استویا، سرشار از ماده شیرینی است که همانند عصاره نیشکر و چغندرقند اگر تحت عملیاتی قرار گیرد، می تواند به شکر مرغوب و درجه یکی تبدیل شود.
استویا اصولا در مناطقی رشد می کند که دارای رطوبت نسبی 80% باشند. برزیل یکی از اصلی ترین کشور های تولید کننده گیاه استویا و یا به اصطلاح، شکر برگ می باشد.
در ایران و در مناطق شمالی کشور، چند سالی است که گیاه استویا پرورش داده می شود و استفاده زیادی هم در تولید قند و شکر خواهد داشت.

ویژگی و خواص شکر استویا

جالب است بدانید که شکر استویا، در حدود چند صد برابر شیرین تر از شکر های معمولی است. این مقدار گاهی ممکن است از 110 برابر شروع شده و گاهی به 300 برابر هم برسد. اما با این وجود، میزان کالری شکر استویا صفر بوده و شیرین بودن آن به دلیل وجود مواد بدون کالری است که در شکر برگ وجود دارد.
به همین دلیل است که شکر استویا در زمره شکر های رژیمی قرار گرفته با این تفاوت که شکر های رژیمی در تولیدشان، مواد شیمیایی و افزودنی استفاده شده، در صورتیکه شکر رژیمی استویا، کاملا طبیعی و ارگانیک می باشد.
از ویژگی های شکر رژیمی استویا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تغییر رنگ در هنگام پخت و پز
  • حفظ طعم و مزه در هنگام پخت
  • عدم وجود کالری در این نوع از شکر
  • نداشتن قند و مفید بودن برای افراد دیابتی
  • کاملا گیاهی و طبیعی
  • نامحدود بودن موارد استفاده از شکر استویا

همچنین اگر قصد دارید تا شکر استویا را در برنامه غذایی خود قرار دهید، ابتدا لازم است در خصوص خواص شکر استویا، اطلاعاتی در دست داشته باشید:

  1. تنظیم قند خون بدن: به دلیل عدم وجود قند و ساکارز در شکر رژیمی استویا، فرد مصرف کننده می تواند با استفاده از این نوع شکر، از بالا رفتن قند خون خود جلوگیری کرده و آن را کنترل نماید.
  2. کاهش وزن: قند موجود در شکر معمولی سبب زیاد شدن وزن و به هم خوردن تناسب اندام می شود. در صورتیکه شکر استویا می تواند حتی به کاهش وزن و یا ثابت نگه داشتن آن کمک کند.
  3. از بین بردن میکروارگانیزم ها: بسیاری از بیماری ها در نتیجه رشد باکتری و آنزیم در بدن می باشد. فرد می تواند با استفاده از شکر رژیمی استویا، از بروز چنین بیماری هایی جلوگیری نماید.
شکر رژیمی استویا

قیمت شکر رژیمی استویا

به دلیل اینکه شکر استویا نوعی شیرین کننده تازه وارد به بازار فروش ایران می باشد، ممکن است دارای قیمت بالایی باشد. اما با توجه به اینکه شکر رژیمی استویا بسیار مغذی بوده و خاصیت آن برای بدن غیر قابل انکار است، ارزش دارد که با قیمت بالا آن را خریداری کرده و جایگزینی برای شکر سفید در برنامه غذایی به شمار رود. توجه داشته باشید که اگر به بیماری دیابت مبتلا بوده و یا از بروز آن واهمه دارید، بهتر است هرچه زودتر شکر استویا را خریداری کرده و به اندازه و درست آن را در برنامه غذایی تان استفاده کنید.
بسیاری از کارخانه های تولیدی شکر در ایران، امروزه محصولاتی را به بازار عرضه کرده اند و بر روی بسته بندی آن، تهیه شده از عصاره استویا را درج نموده اند.
برای اینکه بدانید قیمت شکر استویا در بازار ایران چقدر است و کدامیک از برند های تولیدی ایرانی، شکر استویا را مرغوب تر و با کیفیت بالاتر تولید می کنند، مراجعه به سایت های اینترنتی موجود در فضای مجازی می تواند در این زمینه شما را یاری رساند.
در آخر، هیچگاه کیفیت را فدای قیمت نکنید. زیرا ممکن است با خرید شکر مورد نیاز با قیمت مناسب و کیفیتی نه چندان بالا، آسیب هایی به بدن خود وارد کرده که جبران ناپذیر می باشد.
منبع: بازار قند و شکر ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.