واردات شکر طبیعی برزیلی به ایران

آیا می دانستید، یکی از اصلی ترین قطب های تولید شکر در جهان، کشور برزیل است؟ آیا ایران می تواند واردات شکر برزیلی به بازار داخلی را انجام دهد؟ آیا برزیل تولید کننده شکر طبیعی است یا خیر؟
شکر از گیاهی همچون نیشکر یا چغندرقند به دست می آید. از میان تمامی کشور ها، برخی با داشتن مزارع بزرگ نیشکر و چغندرقند، قطب اصلی تولید شکر در بازار جهانی به شمار می روند.
البته می دانید که شکر به روش های مختلفی تولید می شود که این روند تولید، می تواند بر طبیعی بودن یا نبودن شکر تولیدی تاثیر بسیاری بگذارد. به طور مثال، کارخانه های تولیدی شکر هستند که بعد از به دست آمدن شکر خام، مواد شیمیایی از قبیل جوهرقند به شکر اضافه کرده و این سبب می شود تا شکر مورد نظر دیگر حالت طبیعی به خود نداشته باشد.
هرچند مصرف زیاد شکر سبب بروز بیماری هایی می شود، اما اگر از شکر غیر طبیعی و نامرغوب هم استفاده کنید، مسلما سلامت خود را به خطر انداخته اید. زیرا، همین ماده جوهرقند که در برخی از کارخانه های تولید شکر مورد استفاده قرار می گیرد، در برخی از کشور ها تنها مجاز برای خوراکی هم نبوده و این می تواند نگرانی هایی از این بابت را تشدید نماید.
یکی از قطب های اصلی تولید کننده شکر طبیعی در ادامه به شما معرفی خواهد شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

شکر طبیعی برزیلی

برزیل یکی از کشور های گرم و معتدلی است که محل مناسبی برای رویش نیشکر می باشد. به همین دلیل، مزارع زیادی را به کشت و رویش نیشکر اختصاص داده است.
با توجه به اینکه بیشترین استفاده از نیشکر، تولید شکر طبیعی می باشد، برزیل یکی از اصلی ترین قطب های تولید شکر در جهان به شمار می رود.
به دلیل اینکه کارخانه های تولیدی شکر برزیل، استفاده از مواد شیمیایی و افزودنی ها را در خط تولید شکر مجاز نمی دانند، می توان به جرات گفت که شکر برزیلی، از طبیعی ترین شکر های موجود در بازار بوده و مرغوبیت بالای آن سبب شده تا قیمت به نسبت بالاتری هم از شکر های معمولی داشته باشد.
البته کشور های دیگری نظیر هند، چین و … هم وجود دارند که در صنعت تولید شکر فعالیت می کنند و می توان گفت شکر تولیدی آن ها هم از نظر کیفی، دست کمی از شکر برزیلی موجود در بازار نخواهد داشت و حتی می تواند با آن مقایسه هم شود.

شکر برزیلی

صادرات و واردات شکر برزیلی

شکر برزیلی، از جمله مرغوب ترین شکر های بازار جهانی به شمار می رود که صادرات آن به جای جای این کره خاکی صورت می گیرد. ایران هم یکی از کشور هایی است که هر از گاهی، واردات شکر برزیلی را انجام می دهد.
اما جالب است بدانید، چون ایران خود در زمینه تولید شکر، پیشرفت های بسیاری داشته است و امروزه می تواند با شکر تولید داخلی، تقاضای بازار را پاسخ دهد، تعرفه هایی برای واردات شکر برزیلی به ایران در نظر گرفته شده است.
واردات شکر برزیلی به بازار داخلی ایران، بر اساس میزان تقاضا و عرضه شکر در کشور صورت می گیرد. به طور مثال، در فصل هایی که برداشت نیشکر ایران و تولید شکر برای تقاضای داخلی کافی نمی باشد، به شرکت های بازرگانی، اجازه واردات شکر برزیلی داده می شود.
در نظر داشته باشید، به منظور آگاهی بیشتر در خصوص تعرفه واردات شکر به ایران، می توانید از سایت های معتبر موجود در فضای مجازی کمک بگیرید.
منبع: بازار قند و شکر ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.