کارخانه تولیدی شکر گیاهی استویا در ایران

آیا می دانید کدام کارخانه تولیدی شکر در ایران، شکر گیاهی استویا را تهیه و به بازار فروش عرضه می دارد؟ شکر گیاهی استویا، چه ویژگی هایی دارد که امروزه استفاده از آن تا این حد توصیه می شود؟
نگرانی های بسیاری در خصوص مصرف شکر توسط افراد دیابتی و کسانیکه اضافه وزن داشته و رژیم های غذایی را رعایت می کنند وجود دارد. زیرا شکر نیشکر، از جمله شکر هایی است که دارای کالری و قند بالایی بوده و همین مسئله سبب نگرانی مصرف کننده ها شده است. زیرا افراد دیابتی، اگر قند زیادی به بدنشان برسد، بیماری شان عود کرده و افرادی که اضافه وزن دارند با مصرف شکر، نمی توانند به وزن ایده آل خود برسند.
چند سالی است که پزشکان و متخصصان تغذیه، استفاده از نوعی شکر را به تمامی افراد پیشنهاد می کنند و این شکر شکری نیست جز شکر استویا. در خصوص معرفی و ویژگی های شکر استویا، در ادامه بحث خواهد شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

شکر استویا چیست؟

یکی از گیاهانی که در آسیا، آمریکای جنوب و جنوب قاره آفریقا یافت می شود، گیاه استویا نام دارد. همانطور که نیشکر و چغندرقند در دل خود ماده شیرین دارند و طی فرآیندی، این ماده به شکر تبدیل می شوند. گیاه استویا هم دارای همین خاصیت بوده و با انجام عملیاتی بر روی برگ های سبز این گیاه که از آن با نام شکر برگ هم یاد می شود، می توان شکر گیاهی و مرغوبی را به دست آورد.
از ویژگی های شکر استویا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. 200 الی 300 برابر شیرین تر از شکر معمولی
  2. بدون هیچگونه کالری
  3. عدم تغییر رنگ در هنگام پخت و پز
  4. طعم و مزه فوق العاده دوست داشتنی و دلنشین
  5. بدون ضرر و کاملا طبیعی

از صد ها سال گذشته، شکر گیاهی استویا، در بخش هایی همچون آمریکای جنوبی، استفاده های گسترده ای داشته است. به طور مثال، بری شیرین کردن نوشیدنی ها، پخت و پز و … از شکر استویا استفاده می کردند.
چند سالی است که شکر استویا به بازار ایران هم وارد شده و در ابتدا، هزینه های زیادی جهت واردات شکر استویا به بازار ایران صورت می گرفت. اما امروزه هستند کارخانه هایی که به تولید شکر از گیاه استویا مشغول بوده و بازار فروش خوبی را از آن خود کرده اند.

شک گیاهی استویا

تولیدی شکر استویا در ایران

همانطور که گفته شد، با شناخته شدن شکر استویا در بازار فروش، کارخانه های تولیدی تصمیم گرفتند تا خود این محصول را به بهترین نحو تولید کرده و هزینه های زیادی صرف واردات شکر استویا به بازار فروش شکر ایران نشود.
مسلما تا به حال اسم کارخانه کامور به گوشتان خورده و یا از محصولات متنوع آن خریداری کرده اید. این کارخانه تولید شکر در ایران، از جمله اولین کارخانه هایی است که شکر گیاهی استویا را در بازار فروش شکر داخلی توزیع نمود.
انصافا، کیفیت شکر استویا تولیدی کامور، بسیار خوب بوده و به دلیل مرغوبیت بالا، نوع بسته بندی زیبا و استانداردی که برای شکر استویا کامور در نظر گرفته شده است، امکان صادرات این شکر به کشور های خارجی هم وجود دارد.
البته در حال حاضر، کارخانه های زیادی وجود دارد که به تولید شکر استویا و عرضه آن به بازار شکر ایران مشغول هستند که نمی توان تمامی آن ها را در اینجا معرفی کرد.
منبع: بازار قند و شکر ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.